انتظاری از جنس ظهور برای او که چشم به راهش هستم

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

اثبات شهادت حضرت رسول از آیه قرآن

📌اثبات شهادت حضرت رسول از آیه قرآن


🔅فإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ🔅

بسم الله الرحمن الرحیم

🔹ومَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَمَنْ یَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاکِرِینَ ﴿۱۴۴﴾

سوره مبارکه آل عمران


🔹و محمد جز فرستاده‏ اى که پیش از او [هم] پیامبرانى [آمده و] گذشتند نیست آیا اگر او «بمیرد یا کشته شود» از عقیده خود برمى‏ گردید و هر کس از عقیده خود بازگردد هرگز هیچ زیانى به خدا نمى ‏رساند و به زودى خداوند سپاسگزاران را پاداش مى‏ دهد


🔺در «ظاهر» آیه مبارکه میفرماید:

پیامبر یا به مرگ طبیعی از دنیا میرود یا اینکه به شهادت میرسدند. 

❌اما این طرز ترجمه آیه اشتباه هست  و هیچ شکی نیست.

☑️ما اثبات میکنیم لفظ ( أو) در جمله به معنی "یا" نیست

✅به معنی "بل (بلکه)" هست 


📕دو مثال قرآنی


1⃣مثال اول از قرآن کریم

🔅وأَرْسَلْنَاهُ إِلَى مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ یَزِیدُونَ (سوره مبارکه الصافات آیه 147)


❌ترجمه غلط این است :

و او را به سوی صد هزار نفر یا بیشتر فرستادیم


👤طبری مفسر مشهور اهل سنت میگوید:

🔺«أَوْ یَزِیدُونَ» به معنی «بل یزیدون» هست.یعنی بلکه بیشتر.

چون محال است خداوند شک کند.«این از اضراب هست»

📚تفسیر طبری تفسیر سوره صافات

✍️ دیدیم که طبری گفت از اضراب است


❓اضراب چیست؟

🔹اضراب در علم نحو: 

مثال :

🔅جلَسَ عَلیٌ  بَلْ مُحمَّد🔅

✳️ با کلمه <بَلْ> کاملا حکم قسمت اول برمیگردد یعنی اول میگوییم علی نشست، با بل اضرابی میگوییم خیر،محمد نشست .و حکم جمله اول را بطور کامل نقض میکنیم.


👤علامه مجلسی نیز میگوید:

🔺معنی «او یزیدون» «بل یزیدون» هست ، یعنی بلکه بیشتر.

📚بحار الأنوار  جلد 26  صفحه 71


⭕️این دقیقا همانند ایه شهادت حضرت محمد هست.⭕️


2⃣مثال دوم قرآنی

🔅فکَانَ قَابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَى (سوره مبارکه النجم آیه 9)


❌ترجمه غلط این است : 

تا [فاصله‏ اش] به قدر [طول] دو [انتهاى] کمان « یا » نزدیکتر شد.


⁉️اما ببینیم امام صادق علیه السلام «أو ادنى» را چگونه ترجمه و تفسیر کرده اند:

✳️«قوسین أو ادنی» ؛در اینجا «أو ادنی» به معنی یا نزدیکتر نیست؛به معنی بلکه نزدیکتر است.

یعنی قطعا نزدیکتر.

📚بحار الأنوار ج5 ص236

☑️سند روایت فوق از لحاظ مبنای رجالی  کاملا صحیح است

📌پس طبق مثال قرآن، کلام امام صادق (علیه السلام)،علامه مجلسی و مفسر بزرگ اهل سنت:

 «أفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ, »یعنی «أفَإِنْ مَاتَ بَلْ قُتِلَ»


⭕️یعنی پیامبر اکرم یقینا کشته میشوند⭕️



منبع : ✅ تنها کانال رسمی استاد علی اکبر رائفی پور و موسسه مصاف 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سمت بهشت (اربعین)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اثبات حقانیت شیعه اثنی عشری از استاد قرائتی و سخنرانی استاد رائفی پور

وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) زنده بودند شیعه وسنی نبود .رهبر همه پیامبر بود .

بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل ، ابو حنیفه ،امام مالک و امام شافعی

هنوز یک دقیقه نشده!!

اولا : ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم سه تا آیه داریم ،قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمهاهل بیت که می رسه می فرماید : یطهرکم تطهیرا ( احزاب ۳۳ )

یطهرکم یعنی معصومند .هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست .نه شیعه گفته نه سنی .

دوما : اهل بیت قرن اول هجری بودند ، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند .

اهل بیت یک قرن از اونها جلوتر بودند . 

قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " (واقعه ۱۰و۱۱)

سوما : تمام اهل بیت شهید شدند ، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند .

قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " (نساء ۹۵)

یک دقیقه من تموم شد .

ما شیعه هستیم بدلیل اینکه:

یک : ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم معصومند (یطهرکم تطهیرا )

دو :یک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )

سوم : همه ائمه شهید شدند ( قتلوا فی سبیل الله )

شما اهل سنت اگر می توانید یک آیه بخوانید که چرا دینت را از ابوحنیفه گرفتید؟

حجت الاسلام قرائتی :



سخنرانی استاد رائفی پور :


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰